Idete vymieňať vstavanú chladničku alebo iný vstavaný spotrebič za nový?

Už roky sa stalo štandardom používať do nových kuchynských liniek vstavané spotrebiče. A keď sa tieto časom opotrebujú alebo majú neodstrániteľnú poruchu, prichádza na rad výmena. Takáto výmena však môže znamenať pre niektorých zákazníkov poriadnu pascu. Áno, väčšinou  sa vyrábajú vstavané spotrebiče štandardizovaných rozmerov, aj keď sa jedná o rôzne značky alebo modernejšie a úspornejšie modely.

Najmenej problematická je obyčajne výmena rúry, umývačky alebo varného panela. Nie vždy to však musí platiť pri mikrovlnke, kávovare alebo chladničke. Pred pár dňami sme riešili u zákazníka inštaláciu chladničky. Pracovník predajne, kde si zákazník chladničku kupoval (nejednalo sa o našu predajňu), ho neupozornil na riziká pri výmene vstavanej chladničky. Výmena pántov na dverách chladničky pravé za ľavé alebo naopak robíme úplne bežne. Tak to bolo aj v tomto prípade. Avšak pri rôznych rozmeroch výšky chladničky, kedy na pevno upevnená polička bráni vloženiu novej chladničky, to už také jednoduché nie je.

Takáto situácia znamená pre zákazníka zabezpečiť komplikované stolárske práce, často až rozmontovanie časti kuchynskej linky. Niekedy to môže vyžadovať aj demontáž ďalších vstavaných spotrebičov. Preto je skutočne lepšie výmenu vstavaného spotrebiča prísť konzultovať ešte pred rozhodnutím o kúpe toho ktorého modelu alebo značky. Servisní technici Strojsmalt riešia takéto prípady často až priamo v teréne. Pričom naši predajcovia pracujú s technickými výkresmi už v štádiu rozhodovania sa zákazníka. Neviem, či nášho zákazníka, ktorý teraz čaká na zásah stolára, neprešla radosť z kúpy novej chladničky skôr, ako ju vôbec dokázal začať používať.

Takýto zásah pre žiadneho stolára sa nejaví práve ako najlukratívnejšia zákazka, ktorej sa nemôže dočkať, takže niekedy nie je jednoduché nájsť niekoho ochotného. … nuž teda aj v tomto prípade platí to osvedčené:  „radšej trikrát meraj a raz strihaj“ …